I helgen åkte vi hem till min andra roommate Grace, hon bor i Burlington, Vermont. Vi var ett gäng på 13 person som åkte hem till henne för att fira en äkta amerikansk halloween. Grace och hennes familj hade verkligen gått all in inför halloween, både ute- och inomhus. I trädgården hade de ett "hounted house", vilket var utsmyckad stig genom trädgården där alla barn som ville fick gå igenom och de fick självklart även godis i slutet.
 

Hela kvällen var precis som jag hade tänkt, det kändes som att jag var med i en film. Jag och Carro fick även gå trick or treating (även om det bara är barn mellan 1-14 år som gör det i vanliga fall). 
 
 Våra utklädnader för kvällen, jag och Lydia som pirater och Carro som en klassisk häxa.

Dagen efter när vi vaknade hade Grace familj gjort en stor frukost till oss, vi blev verkligen bortskämda hela helgen. Sedan var det dags att åka mot nästa äventyr, Ben and Jerry fabriken som låg cirka en halvtimma därifrån. Vi åkte alltså till den riktiga Ben and Jerry fabriken!
 
Det första vi gjorde när vi kom dit var självklart att köpa glass, jag köpte "salted caramel blondie". 
 
Sedan vandrade vi runt i fabriken, ser ni att de har ritat Sverige i fel "form"? Typiskt amerikanare..
 
 
 
Vi avslutade våran tur med att besöka deras kyrkogård. Det finns en kyrkogård för alla Ben and Jerry smakar som har pensioneras.
 
Detta var ytterligare en fantastisk helg, jag är så tacksam över att Lydia och Grace tar med oss till alla dessa ställen.

1 kommentarer

Emma

03 Nov 2015 09:30

Jag är så avundsjuk just nu! Riktigta ben och jerry fabriken!!!

Svar: Det var helt fantastiskt! Jag har fler bilder som jag kan visa när jag kommer hem :)
Gabriella Karlsson

Kommentera

Publiceras ej