Det är redan första december och nu är det bara 11 dagar tills jag lämnar Potsdam och alla jag har lärt känna här. Jag längtar hem men det känns sorgligt att lämna alla jag har lärt känna här.

Nu är vi inne i den såkallade "Dead Week" vilket innebär att man inte ska har några lektioner utan att vi studenter ska få tid till att plugga till sluttentorna nästa vecka. Mina lärare verkar dock har glömt bort detta för jag har lektioner precis som vanligt hela veckan..

Även om det är mycket att göra så försöker jag att ta till vara på dom sista dagarna här. På torsdag ska vi baka lussebullar till våra amerikanska vänner. Mamma var så gullig och skicka över 4 packet saffran till mig (för det går inte att hitta saffran någonstans här). Förhoppningsvis blir lussebullarna ätbara men jag har aldrig bakat lussebullar själv, återkommer med resultatet!
 
 

Kommentera

Publiceras ej